dinsdag 1 september 2015

MY WEEK IN PHOTOS #1

Met mijn lieve tante!

Afgelopen week is voorbijgevlogen. Over minder dan een week moet ik alweer naar school.. Maar er staat misschien nu alweer een vakantie op de planning! Daar vertel ik jullie later meer over. Ik heb een leuke week gehad! Een surpriseparty, last minute dagje Den Haag, ineens een superlieve hond voor een paar uurtjes... Kijken jullie mee? 

Trouwens, de volgende My week in pictures zal op zondag gaan verschijnen. De foto's in dit artikel zijn eigenlijk van zo'n anderhalve week. Aangezien ik mijn blog net gestart ben had ik nog niet altijd een camera of goede telefoon bij de hand. Dan zal ik alles ook beter gaan indelen onder dagen. 




Ik werkte een dagje en gedurende de dag begon mijn bureau vol te staan met bekertjes.. Mijn werk heeft een nieuw 'milieubeleid', wat inhoudt dat er geen prullenbakken meer naast alle flexwerkplekken staan. Meestal breng ik in mijn pauze of aan het eind van de dag de berg bekertjes naar een speciale prullenbak die in 9 categorieën is ingedeeld. Tot vreugde van mij en mijn collega's kan alles onder 'overig' vallen. Maar bekertjes gooi ik wel in de bekertjesbak hoor ;) 

Na mijn werk zou ik eerst gelijk naar het station om een vriendin op te halen. Ze was jarig geweest en we hadden een mini surprise party!  Helaas miste ze de trein, en ik ging eerst naar het 'surprisepartyhuis'. Lasagne gemaakt, ik heb nog even taart gehaald bij de supermarkt, en toen was het wachten totdat ze aankwam. Echt een hele leuke avond gehad. Mijn vriendinnen van de middelbare school studeren ook in Groningen, maar sommige lopen veel stage of zijn juist vrij wanneer ik naar school moet. We gaan het nu weer beter proberen te combineren en 1 x in de 2 weken samen met elkaar te eten :) 

Vrijdag werkte ik weer de hele dag. Het was erg druk in de lijn, dus na zo'n dag werken ben ik best moe. Toen ik eindelijk klaar was en het gebouw uit wilde lopen, kon ik mijn fietssleutels niet vinden.. Heel dom. Uiteindelijk zaten ze in mijn fiets! Snel naar huis toe om even te douchen en andere kleren aan te doen. Ik sprak met Rebekka af om op Noorderzon festival te eten. We waren beide bijna een maand op vakantie geweest, dus we hebben veel bijgekletst. Bijna een uur in de rij gestaan voor Gado Gado, maar het was heerlijk! 's Avonds ging ik naar mijn vriend. 



Zaterdagochtend ging ik met de trein van Groningen naar Friesland, samen met mijn zusje. We hebben het beide druk maar het is fijn om in de trein ook bij te kunnen praten :) . Zondagochtend ging ik met de trein van Friesland terug naar Groningen. Ik nam de trein van half 8, omdat ik vroeg in Groningen moest zijn. Brunch met de familie van mijn vriend (zonder mijn vriend zelf, die slimmerd was vergeten vrij te vragen). Het was heel gezellig! In de trein lekker de H&M gids doorgebladerd en wat aantekeningen maken in mijn nieuwe notitieboekje van de Hema! Ik vind de nieuw herfst/winter collectie van H&M niet geweldig, wat vinden jullie? Veel donkere kleuren en wijde kledingstukken. Over alle schoolspullen die ik onder andere bij de Hema heb gekocht, komt nog een apart artikel. 

Dit leuke kleedje kocht ik vorige week ergens (sorry, geen idee meer wanneer) bij de Sostrene Grene voor maar 10 euro. Het is een best groot kleed, met allemaal pasteltinten en wit ertussendoor. Staat heel leuk bij mij bank en houten vloer! Lijkt een artikel over mijn studentenkamer jullie leuk? 


Onderweg moest ik voor 3 (!) bruggen wachten! Het was dat ik haast had, maar normaal gesproken vind ik het leuk om te kijken wat voor boten er door de bruggen gaan. Mijn ouders wonen aan het water en we hebben zelf ook een boot en een zeilboot, en op de momenten dat ik op de kade sta en ik andere boten zie varen ben ik een beetje jaloers! ;) 


Een vriendin haar huisgenoot had een hond te logeren, dus sprak ik na de brunch af om samen met haar en een andere vriendin Rana uit te laten. Een superlieve hond! Ze was echt goed afgericht. Als je een bal gooide bracht ze die terug en ging voor je liggen, als je los zei liet ze de bal los en duwde ze de bal met haar neus naar je toe.  Echt een schatje. We zijn gaan wandelen in het Stadspark. 's Avonds ging ik naar mijn vriend toe, en we besloten om 21.00 dat we de volgende dag naar Amsterdam zouden gaan . Dagje Rijksmuseum! 

Ik moest nog even wat dingen uit mijn kamer halen omdat we bij zijn zus en haar man in Den Haag bleven slapen. 's Ochtends dus maar alleen op mijn kamer ontbeten. Links Griekse yoghurt met bosbessen, rechts crackers met hummus. Hier zat ik heel lang vol van! 





De terugweg begon het te plenzen..  Ik ben echt in een paar minuten heel erg natgeregend! Gelukkig was mijn vriend de redder in nood en haalde warme caramel latte bij Starbucks. Heel lief!



Dan maar lekker make up loos in de trein, wachten totdat we in Amsterdam zijn! Mijn vriend moet er nog wel wat aan wennen dat ik een blog heb, haha! Wie weet verschijnt hij later op de foto's. We hebben een hele leuke dag gehad. Eerst zijn we naar Gant geweest, daar werkt zijn zusje. Daarna zijn we naar zijn zus en haar man geweest in Den Haag, daar blijven slapen, en vanochtend weer met de trein terug gekomen.

Vandaag moet ik de rest van de dag werken. Morgen weer een dagje werken, en donderdag ook... Ik vrees dat het zondag geen volle 'my week in pictures' zal worden helaas! Morgenavond ga ik met een vriendin naar een beachvolleybaltraining. Ik heb er heel veel zin in! 

Wat heb jij afgelopen week gedaan? 










14 opmerkingen:

  1. Hihih, zo grappig! Toen jij schreef dat je een kleed had gekocht, dacht ik dus aan een jurkje! (In België zeggen we tegen jurk kleed, vandaar) Maar toen zag ik dat het een tapijt was, oeps! Leuk artikel! (:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaaah tijdens het typen van het artikel verwachtte ik al dat enkele Belgische meiden dat zouden denken, grappig! :) Dankjewel! Overigens heb ik ook een nieuw jurkje dus die zie je binnenkort ook wel voorbijkomen.

      Verwijderen
  2. Wat een lekker weekje! Leuk dat jullie die surpriseparty hadden georganiseerd voor een vriendin. Super leuk ook dat jullie gaan proberen om 1x in de twee weken met elkaar te eten. Dat soort dingen verwateren helaas zó snel, dus het zou super tof zijn als je dit vast kan houden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoe snel zoiets verwaterd.. Maar elke keer als je elkaar weer ziet is het gelukkig superleuk! mijn beste vriendin is hier ook weer komen wonen dus die kan ik gelukkig ook vaker zien :)

      Verwijderen
  3. Leuke foto's! Ohhh ik zou echt niet zonder prullenbak kunnen.. Ik zou dan echt een tasje pakken en die aan het einde van de dag legen hahaha xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zal ik eens proberen! Best een goed idee. Nu ligt de tafel de helft van de tijd vol ;)

      Verwijderen
  4. Oh, mooi tapijt heb je gekocht voor zo'n spotprijs. Ziet er speciaal uit en staat idd goed bij de vloer.
    En dat notitieboekje kocht ik onlangs ook nog bij hema. Is zo mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze hadden nog veel meer leuke! :) ik gebruik hem zelfs voor werk haha.

      Verwijderen
  5. Ik ben zelf ook verliefd op dat notitieboekje van de Hema. Heb mezelf al meerdere malen beklaagd dat ik het de vorige keer in de winkel niet heb gekocht. Met mijn volgende bezoekje zal dit niet zo zijn haha! Liefs, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja leuk he! Lijkt net alsof het uit de sissyboy komt ofzo haha :) die hebben altijd van die leuke dingetjes maar beetje duur!

      Verwijderen
  6. Ziet er uit als een gezellige en leuke week. Crackers met hummus vind ik zelf ook altijd erg lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb dat dus ook een keer meegemaakt, dat ze op kantoor alle prullenbakken hadden weggehaald. Maar dus echt overal. Ze hebben nooit gezegd waarom en het was ook reuze onhandig omdat er geen vervanging voor was haha.
    Lijkt me leuk om de inrichting van je kamer te zien. Het kleedje is alvast heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen